On tünnide pakkimise päev. Karges (öösiti on siin olnud nulli-lähedased temperatuurid) ilusas päikesepaistelises veidi tuulises hommikus kella 10 ajal jagatud nelja tünni peavad tiimid paigutama oma kogu rajal vaja mineva varustuse (va ratas, rulluisud ja suusakepid). Iga ala jaoks on oma tünn. Koos tünnidega antud etappide loetelust selgub, et õhtune Mika "arvamus" vastab täies ulatuses tõele. Huvitavalt käivad siin ikka need asjad...
Etappide loetelu juures on ka kirjas, millise tünniga kuskohas kohtutakse. Selgub, et ronimisvarustust tuleb 34km väga raskel trekkingul kaasas tarida. Ja tundub, et rattakingi tuleb ka selsamal etapil tassida, kui ei taha just 22km tossude ja klippidega sõita. Ja veel nipet-näpet. Õnneks õhtusel briifingul selgub, et siinnimetatud rattakingad saab ratta külge kinnitatult ära saata, ronimisvarustusega kahjuks sama hästi ei lähe.
Söögitünne nähakse suht harva ja teistesse tünnidesse sööki panna ei tohi. ...
Igatahes, kuni pealelõuna alguseni saame aja kenasti kuluma: MEOM oma asju ritta sättides, minna veelkord linnatiirul käies.
Kella 16.30st algab ettevõtmine, mida Pilvi nimetab "Küll hispaanlased oskavad ikka hästi aega kuluma saada!" Ehk siis kõigepealt ühe hotellilähedase postamendi taustal tiimifotod, riigilipuga. Ilus. Siis rivis kesklinna poole jalutamine, mis vahepeal ~10minutiks peatus, et helikopter kohale jõuaks. Suur osa jalutamisest toimus linnamüüril - vaated olid väga head, need suur hulk eri riikide lippe müüril oli väga lahe.
Jalutamine lõppes briifingu e koosoleku kohas. Rääkisid med.ülem, spets.orienteerumise ülem, SPOT-i ehk GPS jälgimissüsteemi ülem, peakorraldaja ja vist veel keegi. Mul kiskus vägisi silm kinni vajuma. Siis küsiti veel paar küsimust, ka sellesama söögi kohta. Enamus küsimuste vastustest oli, et "lugege roadbookist, seal on kõik kirjas" - ja nii põhimõtteliselt oligi. Seejärel jagati roadbook´id ja kaardid välja. Kes veel ei saanud aru - Roadbook on kõige tähtsam andmeallikas sellel ettevõtmisel. Ka õhtusöögilauas oli lubatud veel Antoniolt küsida, kuid midagi eriti olulist seal enam ei ilmnenud, lihtsalt said seni ebakindladolevad arvamused kindla kinnituse.
Õhtul üritan kõigest hingest me tiimi aidata, kuid nad on nii hästi organiseerunud, et see on väga raske. Paar kaarti saan kiletada ja paar teevalikut aitan selgemaks saada, kuid üldjoontes saavad nad väga hästi ka ise hakkama! :)
Kaardid - põhitoon on roheline ja rattasõidu teevalikuid on raske teha, sest teid on kaardi pealt päris raske välja lugeda. Nagu koridoris kaarte kiletav Wainamöinen aka Pekka Sorjonen ütles - "veteraanisuunnistus". Mis tähendas korduvat luubi kasutamist.
Kaardi ja teevalikute järgi vaadates tundub tulevat üsna keeruline ettevõtmine ja navigatsioonivigu tuleb kindlasti kõigil. Kusagil 3nda päeva lõpu kaartide juures arvab Randy, et selle kohal peal (rajal) tema juba loobub orienteerumisest.
Aaa, söögist veel - päeval tegid mingid tiimid tõeliselt suurte virnade kaupa omale saiu kaasa. Nad vist ei vaadanud, millal nad neile ligi pääsevad. 12, 24 ja 48h pärast on saiad omandanud juba loodusliku rohelise koostisosa, nagu Outi Thule-st arvas.
Mina (ja MOLOC ka) saan magama 00:30 paiku.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment