May 2, 2012

Mida sa sööd, et nii tugev oled?!

Natuke piinlik on ... Sain nädalavahetusel kahel korral vastata küsimusele "Kui palju sa trenni teed?" stiilis "eee-mmm-äää-ööö jne". Iseendagi uudishimu rahuldamiseks panen siia nüüd kirja, mis ma lähiajal teinud olen.

Alustaks aga sellest, et treeningute põhjus on juuli lõpus Soomes toimuv Endurance Quest, kus osalen koos prantslaste Pauli, Nicolase ja Olivieriga ning tiimi nimi on Agde-LSN. Selline huvitav võistkond sattus mulle aga üsna juhuslikult. Paul elab hetkel naise ja pojaga Soomes, ja mina võtsin temaga enne Winter Xdreami ühendust, et äkki läheks sellele koos. Ettevõtmine jäi aga erinevatel põhjustel ära. Veidi hiljem aga küsis Paul, et kas tuleksin tema ja veel mõnede prantsuste poistega EQ-le. Taustauuring näitas, et poisid on kiired ja ega see tervislik poleks nendega kampa heita. Võtsin mõtlemisaja ja soovitasin neil mujalt veidi nooremaid otsida :) Ise küsisin Silveri-Raini käest, et mis huvid neil on - käisid jutud, et on ka samasse kohta minemas. Pärast mõningast viivitust tuli vastus, et nad lähevad ühe lätlannaga (nüüdne tegelikkus on Viivi-Anne). Nojah, sügasin veidi kukalt ja kuna tahtmine oli olemas, ütlesin Paulile "jah". Seepärast siis teemegi viimasel ajal erinevaid asju koos - XT Talverogain, XDdreami Tallinna etapp, tulekul Spring Adventure Soomes. Lõunamaalaste temperamendiga tuleb veidi harjuda, kuigi ilmselgelt tuleb mulle kasuks ka mõningane eeltöö portugallastega! :)
Ja et miks ma eestlastega ei lähe ... otsene vastus oleks vast, et keegi ei taha mind ... ;) EQ-le igatahes ei küsitud. Kui ma aga ise otsima pean - välismaalastega on lihtsam - nendega peab rääkima, mitte vastastikku ei "arvata" midagi.
Või prooviks? - mul on soov minna ka Extrile ja Xdreami 2.etapile, kuhu mõlemale on kahte meest tarvis - kas leidub julgeid? Mu kontakte kindlasti teate.

Aga trennidest. Eelmine ehk aprilli viimane nädal:
E - 20min jooksuga (~2kg seljakott seljas) trenni andma. 1:30 kestvas trennis ise jooksin vast 30 min + veidi jooksuharjutusi ja erinevaid hüplemisi laululava treppidest + kerelihaste jõudu ~50kordust ja veidi venitusi. Andrese abiga TÜ halli lae alla kahe jumariga tõusu 2x35m. Teisel korral pidin ise kõik vidinad omale ja köiele külge riputama, koos köie lõpus end laskumiseks ümbertõstmisega ja laskumisega läks aega umbes 15min. Arenguruumi on :) Lõpetuseks koju jooksmine 24 min (ülesmäge + väsimus) ja veidi kerelihaseid otsa.
T - 15min Tartu Suusaklubisse jooksu, seal ~1h jalutamist koos harrastajate rühmale orienteerumisõpetuse andmisega, koju jooks 15min
K - 20min jooksuga trenni andma, trennis 15 min soojendusjooks, siis paar jooksuharjutust, jalgpall ehk lühikesed spurdid (~15min), 10min jooksu halli, sh üks 100m spurt. Hallis 15 min jooksul topispalli kaasabil erinevaid kerelihaste jõuharjutusi ja 15min enesemassaaźi (ikka topispalli abil). Jalad väga kanged! Kahtlustan esmaspäevast ronimist. Jooksuga koju 24 min + kerelihased.
N - rattaga SAK-i sõudebaasi, kajakki oodates veel veidi sõitmist, kokku vast 40min ratast. Kajakiga raudteesillani ja tagasi, vastuvoolu 1:07, allavoolu 0:40. Isiklik rekord, vesi rahulik ja ainult 3 joogipausi. Rattaga koju 10min, märja pluusiga hakkas külm.
R - Ilves-3'l peaaegu et pealtvaataja.
L - Ilves-3 poolte punktide läbijooksmine, aega läks 1:30.

Eelmised nädalad on midagi ligilähedast olnud. Ehk siis E ja K annan ise trenne, mis ajaliselt on kumbki 1:30, kuid ise ma ei tee pooli asju mida teistel lasen teha :). Enamasti lähen trenni andma jooksuga, kui väsimus on kallal või mõte/vajadus ratast harjutada, siis rattaga. Igapäevaselt liiklen linna vahel jalgrattaga (ilma käikudeta naistekas), õnneks on tööle ~5min.

Aprilli alguses sain kätte oma uue-uhke-edeva-isesõitva aeru Bracsa IV Marathon min, kokkupandav, ja tänu SAK-i vastutulelikkusele olen nüüdseks 4x~2h kajakiga sõitmas käinud, üks kord neist koos Manniga kahesega.

Rattaga sel kevadel väga palju sõitnud pole, sest ühel uljal laupäeval, kui poole rattasõidu pealt kutsuti "treeninglaagrisse" ja sõidutunde kogunes 4, hakkas üks põlv vastikut valu tegema - nüüd ei julge pikalt ette võtta ja samas alla 1:30 pole ju mõtet rattaga sõitma minna. Ja lisaks on pärast rattasõitu jalad "täis", mis pole jooksule ja pükste jalga mahtumisele hea :)

Rulluisutama jõudsin esimest korda eelmisel pühapäeval, "sinna" oli lihtne 30min, "tagasi" märksa raskemad 45min.

Minu trenni tegemise peamised märksõnad:
1. Igat asja teen mingil põhjusel - pikk rahulik on pikk rahulik üldvastupidavuse jaoks, lühikesed kiired on piisava puhkepausiga lühikesed kiired kiiruse arendamiseks. Lihtsalt jooksmas ma ei viitsi käia.
2. Vahelduslikkus - see mulle seiklusspordi juures meeldibki! Et saab kenasti ühel päeval joosta ja teisel rattaga sõita ja kolmandal ujuda ja neljandal kajakis mõlada ja viiendal kusagil turnida - õunapuu saagimise saaks päeva teise trenni alla panna :)
3. Järjepidevus - igal nädalal toimub midagi, ja seda nii vastupidavuse, kiiruse kui jõu osas.
4. Kerelihased - kõht, selg, küljed. Kergejõustiklastel on klassikalises trennis kerelihastele 600 kordust. Mul vist üle 200x ei tule kunagi, kuid vähemalt 3x nädalas. Ja nii juba 1,5 aastat.
5. Jooksutehnika! Oleks ma sporti tehes pooltki nii kenasti osanud joosta kui praegu! :) Erinevad jooksutehnika harjutused arendavad päkatööd, kehahoidu, ökonoomset liikumist. Ja mina küll nii tugev pole, et võiksin energia raiskamist endale lubada!

Ise arvan, et alates eelmise aasta kevadest jooksen peamiselt jooksutehnika, kerelihaste ja vana rasva pealt.

Pildil on esimesed katsetused uue mänguasjaga. Mõnus!



No comments: